Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(3)
Czytelnia Naukowa
(3)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 14
(1)
Filia nr 18
(1)
Czytelnia Naukowa - na miejscu
(3)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Melillo Robert
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Ball James (1962- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Sambor Barbara
(1)
Simone Rudy
(1)
Voss Angie
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wintgens Alison
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Chorzy
(1)
Logopedzi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(3)
Autyzm
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Leczenie
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Autodestruktywność
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pisanie
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Stopa płaska
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia mowy
(1)
Uczniowie
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia mowy i wysławiania się
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Zmysły
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Poradniki [Typ publikacji]
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika – psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi – opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych. W książce znajdziesz: dokładne opisy objawów zespołu Aspergera, przykłady zachowań, które możesz zaobserwować u swojego podopiecznego, praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych dla dziecka, liczne przykłady historyjek społecznych, szczegółowo rozpisane zasady popularnych gier i zabaw i inne porady przydatne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616.896 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 11.02.2024)
Książka
W koszyku
AUTYZM Zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców Liczba przypadków zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) rośnie w zastraszającym tempie, którego nie można tłuma­czyć większą wykrywalnością czy dokładniejszymi kryteriami diagnostycznymi. Co roku rodzi się więcej dzieci z autyzmem. Zdaniem autora niniejszej publikacji – doktora Roberta Melillo – ASD jest efektem zespołu czynnościowe­go rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome – FDS), czyli braku równowagi mózgu. FDS to według dok­tora Melillo stan nie tylko odwracalny, ale także taki, któ­remu można zapobiec. Niniejsza publikacja to program prekoncepcji, czyli środków zaradczych, które należy przedsięwziąć, by zminimalizować bądź też nawet całkowicie wykluczyć ryzyko wystąpienia ASD u niepoczętego lub nienarodzonego dziecka. Jeszcze nigdy stan zdrowia przyszłych rodziców nie był tak ważny jak teraz – w czasach epidemii autyzmu. Doktor Robert Melillo prowadzi praktykę lekarską od ponad 25 lat i jest jednym z najbardziej uznanych światowych autorytetów w dziedzinie dziecięcych zaburzeń neurologicznych. Specjalizuje się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu, zaburzeniu koncentracji uwagi (ADD) i ADHD, dysleksji, zespole Aspergera, zespole Tourette’a, zaburzeniu afektywnym dwubiegunowym oraz innych trudnościach związanych z uwagą, zachowaniem lub uczeniem się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616.896 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tej głośnej książce Robert Melillo przedstawia program Brain Balance, który ma na celu przywrócić równowagę między półkulami mózgowymi u dzieci z różnymi zaburzeniami neurologicznymi: autyzmem, ADHD, dysleksją, SPD, zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi, zespołem Tourette’a czy chorobą afektywną dwubiegunową. W opinii autora podłożem tego typu zaburzeń jest stan określany mianem zespołu czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome – FDS) będący efektem nieskoordynowanego funkcjonowania półkul mózgowych. Na podstawie badań oraz obserwacji prowadzonych przez ponad trzydzieści lat podczas pracy z osobami dotkniętymi zaburzeniami neurologicznym Melillo wskazuje, że większość objawów wspomnianych zaburzeń jest rezultatem czynników środowiskowych, niewłaściwej diety, niewygaszonych odruchów pierwotnych i nieodpowiedniej stymulacji w obszarze sensoryczno-ruchowo-poznawczym. Słuszność tej tezy została potwierdzona skutecznością programu Brain Balance, praktykowanego ze spektakularnymi sukcesami od bez mała dwóch dekad.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Kolejny tom z serii „Logopedia XXI wieku” jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów – badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch – we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy. [www.empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373.3.016 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami – sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka – i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615.851 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.7-007 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej